onsdag 17. september 2008

Favoritt-salmen min:

Tekst: Erik Bye
Melodi: Henning Sommeroe

Jeg synger meg en blå, blå salme
Når dagen svinger hatten til farvel
Og ror med sakte åretak mot strender
Dit alle dager ror når det blir kveld.
Da søker jeg min hvile
Ved treets trygge rot
Mens sankthansormer gløder grønt
I gresset ved min fot.
Da synger jeg min salme.

Jeg synger meg en blå, blå salme
Og takker for all grøde som ble min
For lyse døgn, for barneskritt i tunet
Og dine gode kjærtegn mot mitt kinn.
Men òg for våkenetter
Som aldri unte ro
Men ga min dag et dunkelt drag
Jeg aldri helt forsto.
Nå synger jeg min salme.

Jeg synger meg en blå, blå salme
Til deg du Hånd som sanker og som sår
Og senker deg med signing over jorden
Med legedom for alle våre sår.
Som byr oss rette ryggen
Stå opp og gå i strid
Med løftet hode skal hver sjel gå inn i Herrens tid.
Så synger vi vår salme.

3 kommentarer:

liamfuglset sa...

Det må jeg si fatters, jeg er dyktig imponert. Dette er storslagent, og jeg gleder meg til å høre dine samfunnskritiske provokasjoner.

Også må jeg gi deg noen bloggregler du må huske på, sånn fra en gammel bloggrev til en ny: (hoho, dette er sånn far-sønn-opplegg, bare motsatt...nyyydelig!)

Bloggregel 1.1: Folk legger sjeldent igjen kommentarer.

Dette er viktig å huske på, det er skammelig, men like fullt helt sant. Derav følger neste regel på en helt naturlig måte:

Bloggregel 1.2: Du må aldri, aldri, la være å blogge selv om en post ikke får kommentarer.

Selv om man ikke kommenterer leser man nemlig blogg likevel, så du må bare kjøre på. Okei?

:D

Jeg gleder meg som en unge på allehelgensaften til fortsettelsen!

liamfuglset sa...

Jeg glemte en tredje.

Bloggregel 1.3: Mas som søren om at folk likevel skal kommentere. Da får man dårlig samvittighet, og gjør det likvel.

Me like u a lot of much.

marie sa...

må bare understreke at jeg skrev min kommentar på forrige innlegg. tilfelle du glemmer å sjekke der.

ho ho.

btw så har du min backings når det gjelder den salmen der far. og bloggen din fikk med et et poetisk uttrykk.